نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3047
-
الف
+

با «شقایق دهقان» بازیگر سریال «ساختمان پزشکان» بیشتر آشنا شوید+تصاویر

در این گزارش با «شقایق دهقان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی‌ فیلم 2، «شقایق دهقان» بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون ایران در چهارمین روز از ماه حوت/اسفند سال 1357 در لان گسین آلمان متولد شد و سه ماه بعد هم زمان با اتمام تحصیلات پدرش به همراه خانواده به ایران بازگشت.

وی در سال 1374 وقتی 17 ساله بود با ثبت نام در یکی از کورس های عروسک گردانی شروع به یادگیری این رشته هنری کرد. سپس از طرف معلمی که در کلاس هایش اشتراک کرده بود به یک کار تیاتر عروسکی معرفی شد و از آنجا مسیری هنری اش آغاز شد.

 بازی در سریال «قطار ابدی» ساخته «رضا عطاران» در سال 1376 نقطه آغاز فعالیت های «شقایق دهقان» در تلویزیون بود و بعدها در فلم و سریال های زیادی ایفای نقش کرد که برخی از آنها ماندگار شدند. 

«شقایق دهقان» با بازی در نقش «یاسمن» در سریال «پاورچین» به کارگردانی «مهران مدیری» در سال 1381 بیشتر از پیش شناخته شد و به شهرت رسید.

«شقایق دهقان» بعد از بازی درخشان در سریال «پاورچین» در سریال های «کوچه اقاقیا» و «این سه نفر» به ایفای نقش پرداخت اما سریال بعدی او به نام «شب های برره» به کارگردانی «مهران مدیری» باز هم با درخششی برایای بانوی بازیگر در تلویزیون ایران همراه بود.

«شب های برره» یکی از ماندگارترین سریال های تلویزیونی بود که سال 1384 از رسانه ملی ایران نشر شد.

«شقایق دهقان» در این سریال ایفاگر نقش «سحرناز» دختر سالارخان، خان پایین برره بود.

این اثر از سریال های ماندگار بانو دهقان  بود که به دلیل بازی های درخشان و به کار بردن کلمات و اصلاحات خاص بسیار زیاد در میان مردم محبوب شد.

«شقایق دهقان» بعد از بازی در سریال «شب های برره» در سریال هایی همچون «و خداوند عشق را آفرید»، «باغ مظفر»، «مرد هزار چهره»، «شب میگذرد» و «مسافران» ایفای نقش کرد.

وی بعد از بازی در سریال «مسافران» در سریال های «زن بابا» ، «نون و ریحون» و «ساختمان پزشکان» ایفای نقش کرد. 

کمتر کسی از مخاطبان سریال های تلویزیون پیدا می شود که «خانم شیرزاد» معروف سریال «ساختمان پزشکان» محصول سال 1390 را نشناسد.

«پرستو شیرزاد » در این سریال کرکتر سکرتر (منشی) داکتر نیما افشار و هومن ملکی در «ساختمان پزشکان» بود که به دلیل ویژگی های خاص خود حسابی در میان مردم محبوب شد و بعد از گذشت چندین سال هنوز هم یکی از بهترین نقش های «شقایق دهقان» است.

«شقایق دهقان» بعد از بازی موفق و درخشان در سریال «ساختمان پزشکان» در سریال «محرمانه» مقابل کمره رفت و بعد از آن نیز در سال 1391 در سریال «دزد و پلیس» به کارگردانی «سعید آقاخانی» نقش آفرینی کرد.

وی در سریال های دیگری چون «مهرآباد(1392)»، «پژمان(1393)»، «سر به راه(1393)» و «یادداشت های یک زن خانه دار(1395)» نیز به ایفای نقش پرداخته است.

بینندگان آی فیلم2 «شقایق دهقان» را با سریال های کمیدی همچون «زن‌بابا»، «شب‌های برره»، «کوچه‌ اقاقیا»، «پژمان» و «مرد هزارچهره» به خاطر دارند.

گفتنی است که سریال کمیدی «ساختمان پزشکان» هر روز ساعت 20:00 به وقت تهران و کابل و ساعت 20:30 به وقت دوشنبه از تلویزیون آی فیلم 2 نشر می شود.

«شقایق دهقان» چندی قبل در یک سریال کمیدی به نام «نون.خ2» ساخته «سعیدآقاخانی» ایفای نقش کرد و پس از مدت ها به تلویزیون بازگشت.

«انفرادی»، «ناگهان درخت»، «اکسیدان» و «گذر موقت» از جمله آخرین آثار سینمایی وی می باشد.

بیشتر بخوانید :

دانلود سریال «زن‌بابا»

دانلود سریال «شب های برره» 

دانلود سریال «کوچه اقاقیا» 

دانلود سریال «پژمان»

دانلود سریال «مرد هزارچهره» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر